Last updated: 22/02/2022- 13:30

Impact van corona op onze diensten

Tijdens deze coronacrisis doen we er alles aan om onze logistieke diensten verder te zetten en zo bij te dragen aan het functioneren van de maatschappij. We streven er ook naar om de beste werkomstandigheden te creëren om de gezondheid en veiligheid van al onze medewerkers te garanderen.

Wat is er de laatste dagen veranderd?

Samengevat: zo ziet onze dienstverlening er op dit moment uit

  • België
  • Europa en Internationaal

We doen er alles aan om zowel post (kranten, tijdschriften, pensioenen, aangetekende zendingen, brieven, enz.) als pakjes zo normaal mogelijk te bezorgen. Door de grote eindejaarsdrukte en huidige veiligheidsmaatregelen kunnen pakjes wat langer onderweg zijn dan normaal. Volg de status van je pakje via Track & Trace. Onze klantendienst kan je hierover helaas geen extra info geven.

icon office

U vindt de openingsuren van onze verkooppunten hier.

Aangepaste openingsuren: houd er rekening mee dat onze Postkantoren op 24/12 's middags en 25/12, 26/12, 31/12, 01/01 en 02/02 de hele dag gesloten zijn.

icon client services

Klantendienst voor pakjes en post:

Particulier: Onze klantendienst is beschikbaar van maandag t.e.m. vrijdag van 8 u. tot 12.30 u. en van 13 u. tot 18 u , en op Zaterdag van9 u. tot 13 u.

Business: Onze klantendienst is beschikbaar van maandag t.e.m. vrijdag van 8 u. tot 12.30 u. en van 13 u. tot 17.30 u. Gesloten op Zaterdag.

icon shop

Momenteel zijn alle Afhaalpunten open. De openingsuren zijn dezelfde als de winkels waarin ze zich bevinden. Als een PostPunt of PakjesPunt (vroeger Kariboo!-spot) toch gesloten is, of geen pakjes meer behandelt, leveren we het pakje in een Afhaalpunt dat wel open is. Ontdek welke PostPunten en PakjesPunten open zijn.

icon cubee

Alle Pakjesautomaten blijven operationeel.

Achter de schermen

Grégory, facteur à Tournai Quote

“Mensen helpen, dat is meer dan brieven en pakjes bezorgen. Grégory doet daarom soms zijn Superman pak aan als hij gaat werken. Zo bezorgt hij naast de brieven en pakjes ook een grote glimlach aan zijn klanten.”

Grégory,
postbode in Doornik

Recente wijzigingen



Update van 30-06-2021 17:00

Vanaf 1 juli moeten aangetekende zendingen en pakketten die tegen een handtekening worden geleverd, opnieuw worden ondertekend door de persoon die het zending ontvangt.

.

Update van 14-05-2021 17:00

Vanaf 15 mei verzendt bpost weer post en pakjes naar de volgende 12 bestemmingen: Kaaimaneilanden, Eritrea, Kenia, Mauritanië, Montenegro, Palestina, Panama, Senegal, Nicaragua, Salvador, Guyana en Bahamas. Ontdek de volledige lijst van landen.

Update van 11-01-2021 09:00

Vanaf 11 Januari verzendt bpost weer post en pakjes naar de 13 volgende bestemmingen: Nepal, Antigua, Grenada, Kaapverdië, Frans Polynesië, Brunei, Centraal-Afrikaanse Republiek, Martinique, Guadeloupe, Réunion, Suriname, Sint-Maarten en Mauritius. De volledige lijst is terug te vinden op deze pagina.

Update van 21-12-2020 11:30

Nederland voert voorlopig tot 19 januari strengere coronamaatregelen door. Hou daarom rekening met mogelijke vertragingen voor zendingen naar Nederland. In uitzonderlijke gevallen zijn leveringen naar Afhaalpunten er door sluiting niet mogelijk. Gelieve de afzender te contacteren voor meer informatie. Onze klantendienst kan je helaas geen extra informatie geven.

Update van 11-12-2020 11:30

Aangepaste openingsuren Eindejaarsperiode: alle postkantoren zijn gesloten op  24/12 (enkel in de namiddag gesloten),  25/12, 26/12, 31/12  (enkel in de namiddag gesloten) en  01/01  

Update van 21-12-2020 11:30

Vanaf 30 Oktober verzendt bpost weer post en pakjes naar de 21 volgende bestemmingen: Angola, Armenië, Aruba, Bermuda, Chili, Costa Rica, Curaçao, Guatemala, Kirgizië, Madagaskar, Malawi, Moldavië, Niger, Oezbekistan, Seychellen, Soedan, Tanzania, Trinidad & Tobago, Tsjaad, Zambia en Zimbabwe. De volledige lijst is terug te vinden op deze pagina.

Update van 22-10-2020 17:00

Vanaf 30 Oktober verzendt bpost weer post en pakjes naar de 21 volgende bestemmingen: Angola, Armenië, Aruba, Bermuda, Chili, Costa Rica, Curaçao, Guatemala, Kirgizië, Madagaskar, Malawi, Moldavië, Niger, Oezbekistan, Seychellen, Soedan, Tanzania, Trinidad & Tobago, Tsjaad, Zambia en Zimbabwe. De volledige lijst is terug te vinden op deze pagina.

Update van 08-10-2020 16:00

Vanaf vrijdag 9 oktober verzendt bpost weer post en pakjes naar de 23 volgende bestemmingen: Algerije, Botswana, Burkina Faso, Djibouti, Equatoriaal Guinea, Guinea, Gabon, Mali, Mozambique, Namibië, Nigeria, Congo, Ethiopië, Azerbeidzjan, Bangladesh, Cambodja, Irak, Koeweit, Qatar, Argentinië, Colombia, Barbados en Jamaica.

Update van 11-08-2020 16:30

Onze klantendienst staat voor je klaar:

Voor pakjes: van maandag t.e.m. vrijdag van 8 u. tot 12.30 u. en van 13 u. tot 17 u.
Voor post: van maandag t.e.m. vrijdag van 8 u. tot 17 u.

Meer updates
Minder updates

Ik heb een vraag over:

  • Pakjes ontvangen
  • Pakjes verzenden
  • Post ontvangen
  • Post verzenden
Zijn de PostKantoren, PostPunten en PakjesPunten (vroeger kariboo! spots genoemd) open? Van maandag tot en met vrijdag zijn alle Postkantoren tot 17uur open maar sluiten ze tijdens de middag tussen 12u30 en 13u30. Sommige Postkantoren zijn ook op zaterdag gesloten. Voor meer informatie: https://www.bpost.be/­site/nl/­zoek-bpost-uw-buurt. De PostPunten en PakjesPunten volgen de openingsuren van de handelszaken waarin ze gevestigd zijn. Ook onze pakjesautomaten blijven grotendeels operationeel. We volgen de status van onze afhaalpunten nauwlettend op. Als uw pakje geleverd moet worden in een punt dat gesloten blijkt, zullen we er alles aan doen om het te leveren in een afhaalpunt dat open is. We informeren u daarover via e-mail en/of op onze Track & Trace-website en in de My bpost-app. Om te zien welke afhaalpunten open zijn, surf naar https://www.bpost.be/­site/nl/­zoek-bpost-uw-buurt.
Ik verwacht een pakje dat in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt (vroeger kariboo! spot genoemd) geleverd wordt. Kan ik het alsnog ophalen? Ja. U kunt uw pakje nog steeds ophalen in PostKantoren, PostPunten en PakjesPunten. Van maandag tot en met vrijdag zijn alle Postkantoren tot 17uur open maar sluiten ze tijdens de middag tussen 12u30 en 13u30. Sommige Postkantoren zijn ook op zaterdag gesloten. Voor meer informatie: https://www.bpost.be/­site/nl/­zoek-bpost-uw-buurt. De openingsuren van de PostPunten en PakjesPunten zijn afhankelijk van de winkels waar ze zich bevinden, maar de krantenwinkels blijven open. We volgen de status van onze afhaalpunten nauwlettend op. Als uw pakje geleverd moet worden in een punt dat gesloten blijkt, zullen we er alles aan doen om het te leveren in een afhaalpunt dat open is. Om te zien welke afhaalpunten wanneer open zijn, surf naar https://www.bpost.be/­site/nl/­zoek-bpost-uw-buurt. Onze pakjesautomaten blijven operationeel.
Worden er nog kranten, tijdschriften, pensioenen, aangetekende zendingen, brieven en pakjes bezorgd? Ja. We doen er alles aan om post (kranten, tijdschriften, pensioenen, aangetekende zendingen, brieven, enz.) en pakjes zo normaal mogelijk te bezorgen maar hou rekening met mogelijke vertragingen.
Mijn pakje wordt geleverd in een afhaalpunt dat nu gesloten is. Wat gebeurt er met mijn pakje? We zullen uw pakje leveren in een afhaalpunt dat wel open is. We informeren u daarover via e-mail en/of op onze Track & Trace-website en in de My bpost-app.
Zullen mijn leveringsvoorkeuren worden toegepast? Ja, we blijven zoveel mogelijk leveren volgens uw voorkeur: op een veilige plaats, bij een buur, in een afhaalpunt (PostKantoren, PostPunten en PakjesPunten) of in een pakjesautomaat. Koos u als voorkeur een levering in een afhaalpunt dat gesloten blijkt, of dat geen pakjes meer kan behandelen, dan leveren we het pakje bij u thuis.
Wanneer wordt mijn pakje bezorgd? Momenteel behandelen we miljoenen pakjes per week. Gezien de huidige omstandigheden van hoog volume, de aanvullende COVID19 veiligheidsmaatregelen en het afgenomen beschikbare personeel kunnen we helaas geen inschattingen maken op de leverdatum. In de Mijn My bpost-app of op onze Track & Trace wordt de meest recente beschikbare status gegeven. Onze klantenservice kan geen aanvullende informatie geven omdat ze dezelfde systemen gebruiken. Wij danken u voor uw geduld en begrip.
Waarom heeft de postbode niet aangebeld? Gezien de huidige veiligheidsmaatregelen die van kracht zijn kan het zijn dat de postbode het pakje meteen levert in je brievenbus of op een veilige plaats. Indien de postbode je pakje op een veilige plaats geleverd heeft, zal hij/zij steeds een briefje in je brievenbus achterlaten waar het pakje geleverd is.
Waarom is mijn onlangs bestelde pakje al bezorgd en mijn eerdere bestelling nog niet? Is het verloren? Door de hoge pakjesvolumes en de geldende veiligheidsmaatregelen is er vertraging in de distributie van pakjes. Daarom is het mogelijk dat een recent besteld pakje sneller aankomt dan een minder recent besteld pakket. Dus maakt u geen zorgen als uw pakje nog niet is aangekomen, het is niet verloren. Weet dat we er alles aan doen om uw pakjes zo snel mogelijk te bezorgen, terwijl we ervoor zorgen dat onze mensen veilig blijven. Wij danken u voor uw geduld en begrip.
Welke voorzorgsmaatregelen zijn er genomen voor de medewerkers van bpost? Naast de maatregelen die al enkele weken van kracht zijn, hebben we verschillende aanvullende maatregelen genomen om de verspreiding van het virus in te dijken. Deze omvatten:
  • De basishygiëneprocedures herhalen: regelmatig en zorgvuldig de handen wassen, niezen en hoesten in een wegwerpzakdoekje of in de elleboog, nauwe contacten vermijden en een huisarts bellen als er zich meerdere symptomen ontwikkelen.
  • Telewerken
  • De gemeenschappelijke ruimtes van alle bpost-werkplaatsen herinrichten om een minimumafstand van 1,5 meter tussen de personen te verzekeren (cafetaria's, vergaderzalen, werkposten, enz.).
Is het nog steeds veilig om mijn pakjes of brieven te ontvangen van de postbode? bpost neemt verschillende voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van elke medewerker en klant te garanderen:
  • In de Postkantoren en de sorteercentra van bpost gelden de regels van ‘sociale distancing’ (1,5 meter). Er zijn handgels beschikbaar en het gedeelde materiaal wordt steeds gereinigd na gebruik.

Niet alle helden dragen capes

Dankzij de collega's van bpost blijven brieven en pakjes overal hun weg vinden. Dankzij hun inzet en doorzettingsvermogen blijven we verbonden met elkaar. En dat wordt door iedereen gewaardeerd.

not all heroes wear capes
not all heroes wear capes
not all heroes wear capes
not all heroes wear capes
not all heroes wear capes
not all heroes wear capes
Scroll up